به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، کتاب "مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید (ویرایش پنجم)"  توسط محسن امامی و ابراهیم سوزنچی‌کاشانی تدوین و توسط مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منتشر و روانه بازار شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: هدف نوآوري خلق کسب‌وکار است. متدها و ابزارهاي مناسبي در صنعت ايجادشده که به سازمان‌دهي و مديريت فرآيندهاي نوآوري کمک مي‌کند و هدف آن کنترل بهتر ارزش‌افزوده، هزينه‌ها و ريسک است. کارمندان، تأمين‌کنندگان و مشتريان همه در اين فرآيند نقش مهمي بازي مي‌کنند. در دانشگاه تلاش مي‌شود تا مشاهدات و مطالعات موردي تبديل به دانش علمي گردد که درنتيجه بتواند در فهم موفقيت و شکست‌هاي نوآوري مثمر ثمر باشد و شانس موفقيت را افزايش دهد.

نوآوري نيازمند يک تغيير است، يعني تغيير در نحوه‌اي که ما فکر مي‌کنيم و تغيير در نحوه‌اي که عمل مي‌کنيم. اين تغييرات مي‌تواند بزرگ يا کوچک باشد. در مديريت چرخه عمر، آرزوي اصلي اين است که محصولات و خدمات موجود را به‌صورت مداوم بهبود دهيم. از اين طريق است که چرخه عمر مي‌تواند برايسال‌هاي متمادي ديگري ادامه يابد. در مديريت نوآوري، آرزوي اصلي اين است که بتوانيم از عهده مفاهيم جديد برآييم. اين بدان معناست که دوست داريم از راه‌حل‌هاي موجود اجتناب کنيم. درنتيجه، نوآوري باعث کم شدن چرخه عمر محصولات و خدمات موجود مي‌گردد. شومپيتر به اين ويژگي"تخريب خلاقانه" نام مي‌نهد: مديريت چرخه عمر و مديريت نوآوري در رقابت با يکديگر قرار دارند. اين مي‌تواند معضلاتي را در توسعه کسب‌وکار ايجاد کند. اين مسئله در اين ويرايش جديد بازشده است.

فرآيندهاي نوآوريذاتاً پيچيده هستند و اغلب به‌خوبي فهميده نشده‌اند. بنابراين کتاب‌هاي درسي خوب آناني هستند که بتوانند مفاهيم را به‌خوبي باز کنند و آن‌ها را با مطالعات موردي واقعي توضيح دهند. در اين صورت آن‌ها ارزشي بالا در بهبود نظام‌هاي نوآوري موجود خواهند داشت. براي افراد حرفه‌اي و دانشجوياني که مي‌خواهند فهم خود را از نوآوري بالا ببرند، اين کتاب يک ضرورت است.

علاقمندان به تهیه کتاب می توانند با شماره ۸۸۰۳۶۱۴۴ داخلی ۱۰۳، ۳۳۳ و ۲۰۷ تماس حاصل نمایند.