Hello our valued visitor, We present you the best web solutions and high quality graphic designs with a lot of features.‎ just login to your account and enjoy .‎.‎.‎

<none>

به پایگاه اطلاع‌رسانی «مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور» خوش‌آمدید!
جهت عضویت اینجا کلیک نمایید.

طراحی و ساخت شبیه ساز رانندگی خودروهای سبک و سنگین برای آموزش و صلاحیت سنجی رانندگان مبتدی و حرفه ای

شما اینجا هستید

نام دانشگاه/ مرکز: 
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
دانشکده/ گروه: 
دانشکده مهندسی مکانیک آزمایشگاه واقعیت مجازی
سطح اجرا: 
ملی
نام سازمان متقاضی: 
مراکز آموزش رانندگی در سطح کشور، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، بوستان های ترافیک، سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران و ...
نام مجری و همکاران: 
دکتر علی نحوی و همکاران
ضرورت، هدف و مهمترین دستاوردها: 
در حال حاضر بیش از ۱۵ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در این مرکز مشغول به کار هستند. موارد زیر دارای گواهی دانش بنیان هستند: الف) شبیه ساز رانندگی ب) صلاحیت سنجی رانندگان به کمک شبیه سازحوادث رانندگی سالانه ۷% درآمد ناخالص ملی کشور را می بلعد. آموزش جامع و سنجش مهارت رانندگان ارزان ترین روش کاهش حوادث رانندگی محسوب می گردد. این مجموعه توانسته است اثربخشی بالایی در کاهش ۶۷% حوادث رانندگی داشته باشد.
درآمد قراردادها/ درآمد صنعتی: 
۲۰ میلیارد ریال در سال
جوایز ملی و بین المللی: 
جوایز ملی و بین‌المللی: جایزه اول بازی های جدی، در دومين کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال سال، ۱۳۹۷. همکاری‌های ملی و بین‌المللی: - وزارت صنعت، معدن و تجارت - شهرداری تهران (به علت اثربخشی بسیار بالا، شهرداری تهران کلیه رانندگان بدو استخدام شرکت واحد اتوبوسرانی را ملزم کرده است که دوره صلاحیت¬سنجی به کمک دستگاه شبیه ساز را در آزمایشگاه واقعیت مجازی این دانشگاه سپری کنند.) - ستاد علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت پتنت: تاکنون ۱۰ پتنت توسط این مرکز در زمینه شبیه ساز ثبت شده است.
شرح مختصر طرح (در ۱۰ سطر): 
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به‌عنوان پیشتاز در طراحی و ساخت انواع دستگاه های شبیه ساز رانندگی خودروهای سبک و سنگین به صورت بومی موفق به ساخت انواع دستگاه شبیه ساز رانندگی در سطح کشور شده است. با استفاده از شبيه سازهاي رانندگي، کاربر در معرض يک محيط شبیه‌سازی‌شده رانندگي قرار مي گيرد، به‌طوری‌که احساس حضور در محيط واقعي به او دست می دهد و اين احساس حضور به‌وسیله تعامل کاربر با محيط و غوطه ور-شدن در آن ايجادمي گردد. شبيه سازهای رانندگی امکان دریافت ورودي از کاربر و دادن بازخورد به او را فراهم مي-سازند. شبيه سازهاي آموزشي همزمان برای آموزش و سنجش کاربران به کار می روند. بومی سازی شبیه سازهای رانندگی با هدف کاهش حوادث از طریق افزایش مهارت رانندگان و صلاحیت سنجی رانندگان کشور انجام شده-است. این مرکز مجری طرح آموزش جامع رانندگان اتوبوسرانی تهران و حومه نیز بوده است و برای اولین بار در غرب آسیا با آموزش ۸۰۰۰ راننده اتوبوس نتایج بسیار درخشانی را در امر کاهش حوادث رانندگی در کارنامه خود دارد، به طوری که آمار حوادث جرحی اتوبوس های درون شهری تهران طی یک دهه ۶۷% کاهش یافته است. این طرح کاربردی، نمونه ای مثال زدنی برای دانشگاه های نسل چهارم است که به صورت ارگانیک و بخش لاینفک از جامعه، درگیر نیازهای جامعه هستند و تاثیر اجتماعی بالایی دارند. این امر پتانسیل اجرای یک کلان¬طرح در راستای کاهش حوادث رانندگی برای استفاده در همه آموزشگاه های رانندگی را داراست.

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور کانون تفکر در زمینه سیاست‌پژوهی و سیاست‌سازی علم، پژوهش و فناوری در سطح ملی.

خبرنامه الکترونیک

ارتباط با ما